Den danske oplevelsesøkonomi

- afgrænsning, økonomisk betydning og vækstmuligheder
En del af serien Imagine..

Rapporten indkredser og definerer begrebet oplevelsesøkonomi, ligesom den diskuterer begrebet fra en økonomisk synsvinkel.

  • Hvordan kan oplevelsesøkonomi defineres?
  • Hvad er en oplevelse?
  • Hvad er sammenhængen mellem oplevelse og økonomisk værdiskabelse?
  • Er det muligt at definere oplevelsesøkonomien med udgangspunkt i en række sektorer eller områder, og hvad skal i givet fald være kriteriet?

Desuden diskuterer rapporten, hvad der karakteriserer og driver udviklingen i oplevelsesøkonomien, herunder udviklingen i indkomsten og de relative priser, den teknologiske udvikling samt den stigende globalisering og internationalisering, ligesom udviklen i forbruget af oplevelser belyses.

Køb bogen

  • Bog (Softcover)
    1. edition (2008), 201 pages
    ISBN: 9788770710015
    Studiepris
    220,-
    Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser, har du mulighed for at anmode om et eksemplar af denne title

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Birgit Vrå på bv@samfundslitteratur.dk