Visuelle følelser

- unges billedoplevelser

Visuelle følelser giver både en teoretisk indføring i unges billedoplevelser og fokuserer konkret på spørgsmål som:

- Hvordan beskriver de unge deres yndlingsfilm?
- Hvad hæfter de sig ved, når de ser en tv-dokumentar?
- Hvilke følelser aktiveres, når de ser reklamer?
- Hvad oplever de, når de ser et gammelt fotografi?
- Hvordan afkoder de en musikvideo?

Nutidens unge er de første, som er vokset op i et samfund gennemsyret af billedmedier.

Film, reklamer, tv, musikvideoer og fotos indgår som en naturlig del af deres hverdag fra morgen til aften, i hjemmet, blandt kammeraterne og i skolen.

Men hvilke oplevelser, erfaringer og følelser giver denne billedverden anledning til, og er de unge i kraft af deres udbredte omgang med billedmedier blevet særligt kompetente til at forstå og opleve visuelle budskaber?

Bogen er baseret på den første, større videnskabelige undersøgelse af danske unges billedbrug og -oplevelser.

Køb bogen

  • Bog (Softcover)
    1. edition (2003), 124 pages
    ISBN: 9788759310922
    Studiepris
    44,-
    Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser, har du mulighed for at anmode om et eksemplar af denne title

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Scherning på hs@samfundslitteratur.dk