Matematik og naturfagene hører til de vigtigste fag i uddannelsessystemet. Men alt for mange oplever dem som kedelige og svære. Ikke desto mindre kan alle få både viden og glæde ud af fagene, hvis undervisningsopgaven løses professionelt.
Med bogen Didaktiske elementer en indføring i matematikkens og naturfagenes didaktik ønsker professor Carl Winsløw at bidrage til professionaliseringen af undervisningen i de naturvidenskabelige fag i såvel grundskolen, ungdomsuddannelserne og de videregående uddannelser. Baseret på international forskning præsenterer bogen grundlæggende viden om spørgsmål som:
- Hvad er relevant naturvidenskabelig viden for alle?
- Hvilke særlige vanskeligheder knytter der sig til at lære matematik og naturfag?
- Hvordan overvindes disse vanskeligheder i undervisningen?
Didaktiske Elementer matematikkens og naturfagenes didaktik henvender sig bredt til nuværende og kommende undervisere i de naturvidenskabelige fag i grundskolen, på ungdomsuddannelserne og på de videregående uddannelser. Bogen kræver ingen forudsætninger inden for fagdidaktik.