Bogcover til Dansk mediehistorie, 1960-1995

Dansk mediehistorie, 1960-1995

Dansk mediehistorie: 1960-1995 er tredje bind i Dansk mediehistorie 1-4.

Efter en opvarmning i 1950erne brød velfærdsstaten igennem i 1960erne - også i medierne. Tv'ets vækst er kun en del af forklaringen på, at dansk film kommer på støtten, og radio kan nu høres på flere kanaler. Musikkulturen bliver til en ungdomskultur, der senere trivedes i nye former på lokalradioerne fra 1980erne, og avisernes krise i efterkrigstiden skyldes delvis problemer med at finde en plads i et mere kompliceret mediebillede.

Tredje bind fortsætter, hvor andet bind slap og fortæller bl.a. om litteraturen og bogens overlevelse, om hvordan udbredelsen af satellitter og kabler gav Danmarks Radios konkurrence fra nye kanaler som TV2 og TV3, computeren, nye kommunikationsformer etc.

Dansk mediehistorie 1-4 fortæller historien om mediernes udvikling i Danmark og giver den første samlede vurdering af deres betydning for dansk kultur.

De fire bind tager udgangspunkt i massemedierne - presse, tidsskrifter, bøger, film, radio, tv, computermedier - men beskriver også, hvordan massemedierne har spillet sammen med både den dagligdags samtale og de etablerede kunstformer. I medierne mødes det fremmede med det hjemlige og det fine med det folkelige.

Køb bogen

  • Bog (Softcover)
    1. edition (2001), 349 pages
    ISBN: 9788759309407
    Academic Books
    240,-
    Buy this product
Køb for Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser, har du mulighed for at anmode om et eksemplar af denne titel

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik