Innovation handler om fornyelse, der kan kommercialiseres. Innovation er efterspurgt mange steder i økonomien - i virksomheder, i andre organisationer, i offentlige institutioner og forvaltninger.
Når innovation bruges i så mange forskellige sammenhænge, risikerer begrebet at blive for udflydende. Derfor handler denne bog også om at indkredse, hvad innovation kan betyde.
Forfatterne fokuserer på innovation i virksomheder og fortæller bl.a. om virksomheder, der har skabt værdi ved at udvikle nye løsninger.
Nogle af disse virksomheder rager op, fx på grund af deres størrelse. Men også mange af de små- og mellemstore virksomheder præsterer dog fine resultater og har ambitiøse strategier om at skabe nyt.
De mange cases dækker derfor også innovation i små og mellemstore danske virksomheder.
Innovation i danske virksomheder
Indholdsfortegnelse
NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.
Redaktørens forord 7
Innovation: Hvorfor, hvad og hvordan? 11
Lars Gelsing
Hvordan påvirker omgivelserne virksomheders innovation? 35
Lars Gelsing
Eksterne kilder til virksomheders produktinnovation 57
René N. Nielsen
Innovation og digitalisering to sider af samme sag? 75
Reimer Ivang
Ledelsens arbejde med fornyelse af innovativ kapacitet 107
Jørgen Gulddahl Rasmussen
Samspillet mellem hverdagens innovationer og forretningssucces 147
Mette Vinther Larsen
Innovationsklemmen en særlig udfordring for mindre virksomheder 171
Lars Gelsing
Pensumeksemplar
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Fagredaktøren er Henrik SchjerningHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik