Bogcover til Det interaktive museum
Kig i bogen

Det interaktive museum

Interaktion med publikum er en kerneopgave for museerne, som i disse år lægger vægt på at udvide og forandre denne interaktion. Det interaktive museum dokumenterer, diskuterer og perspektiverer, hvordan digitale medier er afgørende katalysatorer for disse ændringer.

Bogens kapitler giver teoretiske og praktiske redskaber til at analysere og forstå nye fysiske og virtuelle interaktionsformer inden for en række forskellige museumstyper fra kunstmuseer til science centre.

Køb bogen

  • Bog (Softcover)
    1. edition (2011), 213 pages
    ISBN: 9788759316047
    Academic Books
    209,-
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. edition (2011), 213 pages
    ISBN: 9788759324943
    Buy this product

Anmeldelser

Medier

"Det interaktive museum dokumenterer og diskuterer, hvordan museerne agerer i en konkurrencepræget verden. En verden hvor museerne konkurrerer både indbyrdes om publikum og ressourcer og mod uendeligt mange andre fritidstilbud."

I Danske Museer

"I en glimrende antologi debatterer en håndfuld forskere de seneste tanker om, hvordan selv ældre museer kan formidle deres indhold i en elektronisk tidsalder."

Peter Michael Hornung i Politiken, 6. maj 2012

Køb for Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel

Gratis læseprøve

Du kan finde en kort læseprøve samt bogens indholdsfortegnelse her

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik