Hvad får børn faktisk ud af at gå i skole? Hvorfor er der ofte uro i klasseværelset? Og hvilken rolle spiller læreren for elevernes udbytte?
Den slags spørgsmål står ofte i kø, når der diskuteres skole - i uddannelsessammenhænge og blandt forældre og politikere.
Læringsledelse sammenfatter de vigtigste resultater af undersøgelsen Dansk skolekultur, hvor 5000 børn og ca. 200 lærere har deltaget.
Resultatet viser bl.a., at den gode lærer gør en forskel, men at det også handler om læringsledelse: Om at tage hånd om læringens rammer, så at uro og mistrivsel ikke står i vejen for elevernes udbytte af undervisningen.
Bidragene indeholder didaktiske overvejelser, værdimæssige overvejelser og læringsmæssige overvejelser.
Læringsledelse
- løft til læring i skolen
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dkHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik