Mellem 1,5 og 2 millioner mennesker i Danmark er i virkeligheden professionelle forhandlere - dvs. får penge for at forhandle i deres meget forskellige jobs. Sælgere, politikere, jurister, mellemledere, servicearbejdere, officerer, tillidskvinder og -mænd, direktører, politifolk, oversygeplejersker osv. Alle er forhandlere. Og vi ved alle meget om forhandling.
Man kan ikke lære at spille tennis, køre bil eller forhandle ved at læse bøger om emnet. Det skal læres i praksis. Til gengæld kan man blive en bedre tennisspiller, chauffør eller forhandler, hvis man kender spillereglerne og er bevidst om, hvad det er du gør eller burde gøre i praksis.
Det kan man læse om i denne bog, der giver praktiske metoder til at skabe og tilrettelægge konstruktive forhandlinger og til at analysere, hvordan dine forhandlinger kan skabe endnu bedre resultater.
Bogen er skrevet for alle, der forhandler, men med særligt henblik på anvendelse i uddannelser og kurser.
Konstruktiv forhandling
Supplerende materialer
Indholdsfortegnelse
NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.
Forord ... 15
1. Forhandling ... 21
2. Konflikter ... 51
3. Conflict management/konflikthåndtering ... 77
4. Forhandlingens rammebetingelser ... 97
5. Forberedelse ... 115
6. Strategi, taktik og stil ... 149
7. Forhandlingens forløb ... 173
8. Typiske faldgruber ... 201
9. Repræsentation, flerpar ts- og internationale forhandlinger ... 219
10. Efter forhandlingen og andre konflikthåndteringsmuligheder ... 233
Efterord ... 249
Ordforklaringer ... 251
Litteratur ... 257
Pensumeksemplar
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Fagredaktøren er Henrik SchjerningHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik