Bogcover til Tweens

Tweens

- mellem medier og mærkevarer

Tiden efter årtusindskiftet bød på en ny forståelse af, hvad det vil sige at være barn.

Under overskriften TWEENS og KGOY (Kids Grow Old Younger) blev der født en idé om en tilstand, hvor børn mellem 7 og 12 år lægger afstand til barndommen, og hvor de i stigende grad poserer som teenagere.

Især marketingindustrien har haft travlt med at sælge et billede af tweens som superkompetente forbrugere af medier og mærkevarer - som et lukrativt globalt forbrugersegment.

Tweens forsøger at give et nuanceret billede af, hvad det vil sige at være tween i Danmark.

Med udgangspunkt i to nyere forskningsprojekter, ser Lars Pynt Andersen på danske tweens virkelighed med medier og forbrug.

Han inddrager også internationale undersøgelser for at give et signalement af, hvad dette nye -globaliserede- barndomsbegreb indebærer.

Køb bogen

  • Bog (Softcover m. flapper)
    1. edition (2011), 152 pages
    ISBN: 9788759312315
    Academic Books
    45,-
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. edition (2011), 152 pages
    ISBN: 9788759325346
    Academic Books
    192,-
    Buy this product

Anmeldelser

Medier

"Bogen giver et glimrende og reflekteret billede af situationen lige nu. Den berører også, at det ikke er alle børn der er frontløbere - storbyens middelklasse bærer udviklingen, også på det område."

Per, Schultz Jørgensen, Politikken, d 06 april 2011

Køb for Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Fagredaktøren er Henrik Schjerning

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik