Målgruppens respons på virksomhedens nye produkt er ikke som forventet. Masser af potentielle kunder har i spørgeskemaer og interviews hævdet, at de ville købe produktet. Men det sker ikke. Kunderne siger ét, men gør noget andet – hvorfor? Det vil du gerne undersøge. Men du har ikke tid til at foretage langvarige observationer blandt målgruppen, som i øvrigt er spredt over hele landet.
Derfor beslutter du dig for at gennemføre en mobiletnografisk undersøgelse, hvor kunderne selv dokumenterer deres hverdag ved hjælp af deres smartphone. Det sker ved, at de besvarer opgaver og spørgsmål, du stiller dem. Med telefonen som stedfortræder kommer du med ind i deltagernes private hjem og andre steder, hvor det ellers ville være svært at være med. Du får et nært og detaljerigt indblik i deres hverdag og en dyb forståelse for den kontekst, virksomhedens produkt skal passe ind i.
Denne bog guider igennem den proces, det er at gennemføre en mobiletnografisk undersøgelse fra start til slut.
Bogen er beregnet til at blive brugt af dig, der også har travlt med alt muligt andet, og derfor er den kortfattet og går lige til sagen. Bogens trinvise tilgang til den mobiletnografiske metode og de mange eksempler, forklaringer og illustrationer hjælper dig godt i gang.
Du kan læse bogen i dag og gå i gang med at forberede din mobiletnografiske undersøgelse i morgen.