Bogcover til Influenter
Kig i bogen

Influenter

Når mennesker er medier

Ordet influencers vækker stadig fordomme om ukritisk reklame og gratis produkter. På dansk kalder vi dem influenter, og de er langt fra tomme reklamesøjler, men derimod medier i egen ret, der ofte nyder en troværdighed, som i stigende grad falder hos traditionelle medier. For kommunikatører og organisationer er der derfor et stort potentiale i at forstå, hvordan man kan bruge influenter som led i den strategiske kommunikation og gribe indsatsen fagligt, systematisk og professionelt an.

INFLUENTER indfører dig i influentkommunikation som fagligt felt - fra områdets teoretiske rødder, begreber, anvendelige modeller til praktiske tilgange. Bogen går i dybden med syv forskellige influenttyper og beskriver, hvilke konkrete analytiske redskaber, metoder, muligheder og faldgruber der er ved at samarbejde med alle kategorier. Bogen kan derfor også bruges som en håndbog i arbejdet med de syv influenttyper:

  • Kommercielle influenter
  • Medarbejderinfluenter
  • Direktøren på sociale medier
  • Frivillige som influenter
  • Agendasættere
  • Interessenter som influenter
  • Selvfluenter

INFLUENTER er skrevet til dig, der er i gang med en videregående uddannelse, efteruddannelse eller søger konkret viden om, hvordan du som kommunikatør kan arbejde strategisk med influenter og rådgive egen organisation i at samarbejde med dem.

Køb bogen

  • Bog (Softcover)
    1. udgave (2023), 210 sider
    ISBN: 9788759336809
    Academic Books
    249,-
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. udgave (2023), 210 sider
    ISBN: 9788759342411
    Academic Books
    234,-
    Buy this product

Indholdsfortegnelse

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Indledning 9

KAPITEL 1
Digital netværkskommunikation 13

KAPITEL 2
Når mennesker er medier 25

KAPITEL 3
Kommercielle influenter 43

KAPITEL 4
Medarbejderinfluenter 67

KAPITEL 5
Direktøren på sociale medier 91

KAPITEL 6
Frivillige som influenter 115

KAPITEL 7
Agendasættere 135

KAPITEL 8
Interessenter som influenter 157

KAPITEL 9
Selvfluenter 169

KAPITEL 10
Generelle redskaber 187

Litteratur 209

Køb for Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel

Gratis læseprøve

Du kan finde en kort læseprøve samt bogens indholdsfortegnelse her

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Linnea Edström på lie@samfundslitteratur.dk

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik