Bogcover til Markedskommunikation og medieplanlægning
Kig i bogen

Markedskommunikation og medieplanlægning

Markedskommunikation og medieplanlægning giver en grundig både teoretisk og praktisk introduktion til alle faser af en virksomheds markedskommunikation. Bogen har fokus på budskabet, målgruppen og medievalget, de tre elementer med afgørende indflydelse på markedskommunikationens effektivitet og gennemslagskraft.

Bogens strategiske tilgang til markedskommunikation og medieplanlægning sætter læseren i stand til at plan-lægge, producere og gennemføre markedskommunikation med størst mulig effekt. Bogen tilbyder vigtig viden om medieforbrug, udvalg af mediegrupper samt gennemgang af alle væsentlige mediegrupper.

Bogen er til studerende på bachelor- og kandidatuddannelserne inden for marketing, medier og journalistik. Derudover er den relevant for folk, der arbejder professionelt med markedskommunikation og medier.

Køb bogen

  • Bog (Softcover m. flapper)
    1. edition (2023), 506 pages
    ISBN: 9788759329405
    Academic Books
    350,-
    Buy this product

Anmeldelser

Underviser

Markedskommunikation og medieplanlægning er en sjælden og efterspurgt dansk bog inden for marketing og medier. Den giver værdifuld introduktion til mange af de klassiske koncepter og værktøjer inden for medie-planlægning samtidig med, at den præsenterer den nyeste viden. Bogen vil være meget relevant for såvel studerende som professionelle. - Domen Bajde, Professor SDU

Jeg ser denne bog som den moderne afløser for min egen bog Markedskommunikation. Den udmærker sig ved en dybde og bredde som sjældent ses i den danske faglitteratur. Samtidig binder den på udmærket vis bud-skab, modtager og medier sammen, og den giver en detaljeret viden om kommunikation og mediers virkning og effekt på virksomhedens resultat. Jeg kan kun anbefale bogen til undervisere, studerende og praktikere. - Lars Grønholdt, CBS

Medier

⭐⭐⭐⭐⭐⭐ "Jeg kan varmt anbefale bogen, både til studerende, til praktikere og også til beslutningstagere i virksomhederne. Bravo og tak!" – Inside Business

Indholdsfortegnelse

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Forord · 13

Indledning: Bogens formål og fokus 15

KAPITEL 1
Mediemarkedet · 19

KAPITEL 2
Medieforbrug og mediegrupper · 41

KAPITEL 3
Branding · 63

KAPITEL 4
Samarbejde med bureauer: processer, aktører, snitflader · 93

KAPITEL 5
Fravalg af reklamer/adblocking · 113

KAPITEL 6
Modeller for reklamers effekt · 125

KAPITEL 7
Kampagnens faser og budskabet · 143

KAPITEL 8
Segmentering, målgruppevalg og positionering · 185

KAPITEL 9
Eksponering, opmærksomhed, perception og hukommelse · 217

KAPITEL 10
Responsfunktion, frekvens, nettodækning og recency · 259

KAPITEL 11
Kontekstens betydning · 275

KAPITEL 12
Mediebudgettering · 297

KAPITEL 13
Planlægningsprocessen · 315

KAPITEL 14
Tv/flow-tv · 345

KAPITEL 15
Printmedier · 369

KAPITEL 16
Biograf · 391

KAPITEL 17
Radio · 409

KAPITEL 18
Outdoor – stationært og mobilt · 427

KAPITEL 19
Digitale medier · 445

Appendiks: Grundbegreber 497

Køb for Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel

Gratis læseprøve

Du kan finde en kort læseprøve samt bogens indholdsfortegnelse her

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik