Bogcover til Musik og entreprenørskab
Kig i bogen

Musik og entreprenørskab

Muligheder og barrierer i musiklivet

Musiklivet har altid været i hastig forandring. De vanskelige og uforudsigelige konkurrencevilkår på musikmarkedet begrænser ofte mulighederne for at skabe sig en karriere som musikartist. Og har man som iværksætter en idé til et kommercielt eller socialt musikprojekt, står man som regel over for et stort og kompliceret arbejde med at gøre sit produkt relevant og skabe opmærksomhed om det.

Musik og entreprenørskab – muligheder og barrierer i musiklivet giver en indføring i en række metodiske og teoretiske tilgange til det konstruktive samspil mellem musik og entreprenørskab. Med inspiration fra bl.a. effectuation-teori og lean-entreprenørskab viser bogen, at det er muligt at bryde med nogle af markedsstrukturernes barrierer – f.eks. ved at man som musikentreprenør arbejder systematisk med forandring og innovation. Til gavn for musikforbrugere, for borgere og for samfundet som helhed.

Bogen behandler tre perspektiver på entreprenørskab i musiklivet – det kunstneriske, det sociale og det økonomiske – og bidrager med ny viden om, hvordan man kan planlægge, igangsætte og udvikle musikprojekter, der får det hele til at spille sammen.

Køb bogen

  • Bog (Softcover m. flapper)
    1. udgave (2022), 175 sider
    ISBN: 9788759341551
    Academic Books
    180,-
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. udgave (2022), 175 sider
    ISBN: 9788759341797
    Academic Books
    187,-
    Buy this product

Indholdsfortegnelse

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Forord 9

Kapitel 1
Introduktion til musikentreprenørskab 11

Kapitel 2
Fra idé til skabende processer - mellem disruption og stabilitet 31

Kapitel 3
Hvad arbejder musikentreprenøren med? Musik som mål, middel, proces og produkt 63

Kapitel 4
Det første stadie af et musikprojekt - anvendelsen af et MVP 81

Kapitel 5
Nye muligheder med musik - kampen om lytternes opmærksomhed 93

Kapitel 6
Er det kunst eller håndværk? 109

Kapitel 7
Kunstnerisk produktion mellem kontrol og frihed 121

Kapitel 8
Socialt musikentreprenørskab 137

Kapitel 9
Afrunding - hvad skal vi med musikentreprenørskab? 157

Litteraturliste 163

Indeks 173

Køb for Buy this product

Pensumeksemplarer ikke til rådighed

Det er ikke muligt at anmode om pensumeksemplarer af denne titel

Gratis læseprøve

Du kan finde en kort læseprøve samt bogens indholdsfortegnelse her

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik