Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret, 2. udg. giver en detaljeret, men overskuelig gennemgang af centrale dele af konkurrenceretten og markedsføringsretten med udgangspunkt i pensum ved Københavns Universitet og Aalborg Universitet, men kan også anvendes uafhængigt af lærebogsgrundlaget.
Foruden relevant retspraksis og administrativ praksis
behandler kompendiet bl.a. følgende emner vedr. konkurrenceretten:
- Det relevante marked
- Forbuddet mod konkurrencebegrænsende aftaler
- Misbrug af dominerende stilling
- Fusionsreglerne
- Konkurrenceforvridende offentlig støtte
- Retshåndhævelsen af konkurrencereglerne.
Og vedr. markedsføringsretten:
- God markedsførings- og erhvervsskik
- Reklamereglerne
- Prismarkedsføring
- Retsstridig markedsfortrængning, herunder reglerne om forretningskendetegn, produktefterligninger og forretningshemmeligheder
- Sanktioner i markedsføringsretten.
Kompendiet er egnet som supplerende læsning og i forbindelse med eksamensforberedelsen. Siden 2012-udgaven er det blevet opdateret i overensstemmelse med de gældende regler, herunder bl.a. den reviderede markedsafgrænsningsmeddelelse, den nye regel om call-in af fusioner, de nye bødeberegningsprincipper i konkurrenceretten samt forordningen om udenlandske subsidier (Foreign Subsidies Regulation).