Skovflåtmodellen er en ny og enkel kommunikationsmodel til håndtering af omdømme. Modellen er nem at bruge, let at huske og baserer sig på metaforen om at blive bidt af en skovflåt ikke i landskabet forstås men i medielandskabet!
Negativ omtale i medielandskabet bør håndteres hurtigt, helt og professionelt for at undgå omdømme-borrelia, der kan skade både brands, troværdighed og omdømme.
Skovflåtmodellen strækker sig over fem overskuelige faser baseret på kommunikationsfaglige værktøjer og praktisk retorik, der er lige til at bruge.
Som afslutning gennemgår Trine Nebel 10 sager, der viser, hvor galt eller hvor godt det gik for enkeltpersoner, firmaer, organisationer og kommuner - alt efter, hvordan de forholdt sig til et angreb af omtale-flåten.
Tillid hænger ikke på træerne
Styr dit omdømme med skovflåtmodellen
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dkHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik