Bogcover til Problemløsende kampagner
Kig i bogen

Problemløsende kampagner

Når kommunikation flytter viden, holdninger og handlinger

Kampagner, der bidrager til at løse komplekse samfundsproblemer, er vigtigere end nogensinde. Tænk på Sundhedsstyrelsens oplysningsindsats under coronapandemien eller trafikkampagner fra Rådet for Sikker Trafik. Det er eksempler på problemløsende kampagner, som skal flytte viden, holdninger og handlinger hos relevante målgrupper. For første gang bliver kampagnetypen behandlet selvstændigt på dansk i denne bog.

PROBLEMLØSENDE KAMPAGNER er en ny grundbog om den særlige kommunikationsdisciplin at planlægge kampagner, der kan løse samfundsmæssige problemer. Det er en krævende kampagnetype, som bygger på teoretiske refleksioner, systematiske analyser og et solidt planlægningsarbejde. Derfor udstyrer bogen læseren med den nødvendige viden til at udvikle og gennemføre problemløsende kampagner.

Bogen giver hjælp til seks konkrete faser i planlægningen af problemløsende kampagner:

  • Situationsanalyse
  • Målgruppeanalyse
  • Strategi
  • Løsning
  • Udrulning
  • Evaluering

PROBLEMLØSENDE KAMPAGNER henvender sig især til studerende på videregående uddannelser, der skal udvikle, tilrettelægge og håndtere kampagner med et socialt sigte. Den er også relevant for kommunikationsmedarbejdere og -ansvarlige, som fx søger inspiration til at skabe struktur i kampagneplanlægningen og arbejdet med kampagnemål, målgrupper, udformning af budskab, koncept, samarbejde, evaluering og meget mere. Bogen er kort sagt også en håndbog om problemløsende kampagner – fra teori til praktisk planlægning.

Køb bogen

  • Bog (Softcover m. flapper)
    1. udgave (2022), 302 sider
    ISBN: 9788759338803
    Academic Books
    335,-
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. udgave (2022), 302 sider
    ISBN: 9788759340721
    Academic Books
    292,-
    Buy this product

Indholdsfortegnelse

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Forord 9

Indledning 13

Del 1. Definitionen på problemløsende kampagner

1. Genren problemløsende kampagner er særlig 21

2. Otte kendetegn ved problemløsende kampagner 37

Del 2. Fundamentet for planlægningen af problemløsende kampagner

3. Kampagnemål 59

4. Strategiske målgrupper 83

5. Forandring af viden, holdning og handling 107

6. Tæt på målgrupperne 131

7. Budskaber og kampagnekoncept 157

8. Kontaktpunkter og medier 185

9. Budget, tid og kontekst 207

10. Evaluering af kampagnens effekt 225

Del 3. Planlægningen af problemløsende kampagner

11. Samarbejde og planlægningsproces 253

12. Planlægningens seks faser 277

Litteratur 299

 

Køb for Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel

Gratis læseprøve

Du kan finde en kort læseprøve samt bogens indholdsfortegnelse her

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Linnea Edström på lie@samfundslitteratur.dk

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik