Mennesker har brug for at få ideer hele tiden. Ideer til aftensmaden, boligen, ferien, gaver, uforudsete problemer og hvor man finder hjælp. Nogle få ideer er store og geniale. De fleste er små og banale. Mennesker har brug for begge dele. Stadig flere har også et arbejde som kræver at man selv får ideer hele tiden.
Denne bog er til alle som behøver ideer som skaber værdi, fx i projekter, grupper og tværfagligt arbejde. Det er fx ledere, lærere, funktionærer, forskere, håndværkere, kunstnere, forældre og studerende på alle uddannelser.
Bogen viser de bedste teorier fra psykologi, sociologi, kommunikation, ledelse og økonomi om kreativitet, innovation og humor. Bogen er også en praktisk guide. Du lærer:
- Ideudviklingens gyldne opskrift Kvantitet, Kvalitet, Realitet
- At få mange ideer, gode ideer og at arbejde kreativt sammen med andre
- At lede vejen fra ide til innovation og forretning
- At sætte godt ind hvis processen går i stå
- At bruge humor til at fremme ideer, kommunikation og relationer