Bogcover til Øjenåbnende brugerrejser
Kig i bogen

Øjenåbnende brugerrejser

- trin for trin
En del af serien Metoder Trin For Trin

Forretningen kører egentlig meget godt, og problemerne klares henad vejen. Men på det seneste er kunderne blevet mere utilfredse. De ringer og skriver med spørgsmål og klager, og bedømmelserne på internettet er blevet stadigt mere kritiske. Direktøren vægter ellers god service virkelig højt! Måske er det tid til et servicetjek? Men hvor er det lige man skal starte, når man ikke ved præcist hvor, skoen trykker?

Det kan du finde ud af ved hjælp af brugerrejsemetoden. Med brugerrejser undersøger og kortlægger du hele brugerens forløb fra start til slut. Metoden giver dig viden om din forretning eller service, som den opleves fra brugerens perspektiv. Du vil også få en idé om, hvad du kan og bør forandre, så brugerne får en bedre oplevelse.

Denne bog guider dig fra start til slut igennem den proces, det er at arbejde med brugerrejser.

Bogen er beregnet til at blive brugt af dig, der også har travlt med alt mulig andet, og derfor er den kortfattet og går lige til sagen. Den trinvise tilgang til brugerrejsemetoden og de mange eksempler, forklaringer og illustrationer hjælper dig godt i gang.

Du kan læse bogen i dag og tage hul på dit brugerrejseprojekt i morgen.

 

Køb bogen

  • Bog (Softcover m. flapper)
    1. udgave (2021), 87 sider
    ISBN: 9788759338704
    Academic Books
    110,-
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. udgave (2021), 87 sider
    ISBN: 9788759340431
    Academic Books
    110,-
    Buy this product

Indholdsfortegnelse

1. En brugsbog til dig, der vil arbejde med brugerrejser 8

2. Hvad er brugerrejser, og hvad kan du bruge dem til? 12

3. Brugerrejser i fire faser 18

4. Hvem skal være med til at lave brugerrejser? 22

5. Fase 1: Formål og indledende research 28
    Case: Indledende research blandt borgere, der flytter til udlandet 36

6. Fase 2: Kortlægning af brugerrejsen 42
    Case: Kortlægning af en frustreret kundes brugerrejse 50

7. Fase 3: Analyse af data og formidling af brugerrejsen 56
    Case: Analyse af brugerrejsen ved ansøgning om lån til handicapbil 66

8. Fase 4: Forbedring og nye idéer til brugerrejsen 74
    Case: En ny og tryg brugerrejse hos PensionDanmark 80

9. Forslag til videre læsning 86

Køb for Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel

Gratis læseprøve

Du kan finde en kort læseprøve samt bogens indholdsfortegnelse her

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik