Organisationer og virksomheder rummer enorme mængder information, projektarbejde og forandringsprocesser, hvor medarbejderne i alle organisatoriske lag og afkroge koordinerer og løser opgaver, præsenterer synspunkter og deler viden. Alt sammen så organisationen kan nå sine strategiske mål.
Det kræver medarbejdere, der kan og tør bringe deres viden og erfaring i spil og præge de organisatoriske processer. Her bliver et af medarbejdernes vigtigste redskaber en strategisk tilgang til mundtlig præsentation eller mundtlighed, hvor medarbejderne indtænker de organisatoriske aspekter og kontekster, når de skal præsentere en konkret sag.
Mundtlighed på arbejde. Præsentationer i en organisatorisk kontekst handler netop om, at alle præsentationer skal ses i forhold til den organisatoriske kontekst, de indgår i. På en praktisk og jordnær måde klædes læseren på til at gennemføre forskellige former for mundtlig formidling på arbejdspladsen. Målet er, at læseren får mod på og sættes i stand til at lade mundtligheden arbejde - for sin egen skyld og til hele organisationens bedste.
Mundtlighed på arbejde henvender sig til erhvervsaktive og kommende erhvervsaktive på erhvervsakademierne.
Følg bogen på Facebook
Hold dig opdateret om emnet og få tips og tricks fra bogen på bogens Facebookside: https://www.facebook.com/mundtlighedpaaarbejde/