Kommunikationsplanlægning har mange facetter. De påvirker hinanden og er i konstant udvikling. Virksomheder, organisationer og individer deltager hele tiden i et utal af dialoger, og netop den konstante dialog er afsættet for denne antologi: Hvad skal man forholde sig til i arbejdet med kommunikation på et professionelt niveau, og hvordan arbejder man fra en central kommunikationsposition strategisk med et formål?
Med den flittigt brugte kommunikationsmodel Diamanten som springbræt behandler Professionel kommunikation 12 af de vigtigste fagområder inden for moderne kommunikationsplanlægning. Bogen afdækker det kommunikative landskab og bidrager med indsigt inden for emnerne relation, sag, formål, kreativitet, etik, jura, medier, ressourcebrug, tid, evaluering, internationalisering, tekstforfatning, visuel formidling og lyd.
Antologien præsenterer den nyeste viden på feltet på baggrund af klassiske teorier og anvendelige metoder. Du vil blive præsenteret for et bredt udbud af kommunikationsperspektiver og konkrete handlingsanvisninger til at planlægge og gennemføre din kommunikation professionelt.
Professionel kommunikation henvender sig til studerende på videregående uddannelser og udøvende praktikere inden for kommunikationsfeltet.