Virksomhedens politisering er en af de væsentligste udfordringer for vores samfund.
Virksomheder er ikke kun markedsaktører, men i stigende grad deltagere i udformningen af regulering; ansvarlige for vores fælles fremtid og fanget i meningskampe om, hvad det overhovedet vil sige at være virksomhed.
Virksomheder bliver ansvarlige for integration af nydanskere på arbejdsmarkedet, de bliver nødt til at tage ansvar for miljø, at være socialt og samfundsøkonomisk ansvarlige osv.
Eksemplerne er mange, og i denne bog beskrives en række af dem.
Disse problemstillinger analyseres igennem en række cases og teoretiske analyser.
Virksomhedens politisering diskuteres både i analyser, der fokuserer på enkeltvirksomheder og deres (mikro-) forhandlinger, i analyser der ser på udviklingen i policyfelter, og i analyser der ser på samfundsudviklingen mere generelt i løbet af de seneste to hundrede år.
Virksomhedens politisering
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Fagredaktøren er Henrik SchjerningHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik