"Medie- og kommunikationsleksikon er et fremragende og tiltrængt videnskabeligt opslagsværk af høj, høj klasse." - Politiken
Medie- og kommunikationsleksikon er på få år blevet en uomgængelig klassiker med mange artikler om centrale begreber, teorier, metoder, fænomener og forskere inden for medieteori, mediehistorie, organisationskommunikation, kommunikationsteori, fortælleteori, journalistik, diskursteori, digitale medier, sociale medier, mediesociologi, receptionsanalyse, visuel teori, lingvistik, radio, tv og film.
Værket giver læseren et solidt overblik over det hastigt voksende område, det giver korte og præcise forklaringer på de enkelte emner, og det præsenterer den nyeste viden og rummer mange henvisninger til, hvor man kan læse mere.
Leksikonet er skrevet og redigeret af en lang række forskere og faglige specialister fra især de skandinaviske lande.
3. udgaven er væsentligt udvidet og ændret i forhold til de forudgående udgaver. Der er kommet 50 nye opslag til, andre opslag er væsentligt ændret og stikordsregisteret er blevet fornyet.
Leksikonet findes også i en onlineversion, der udvides og opdateres løbende. Se om du har adgang via dit bibliotek eller uddannelsessted på: www.medieogkommunikationsleksikon.dk
Køb af institutionslicens: Kontakt Christian Vedel Melsen: cvm@samfundslitteratur.dk