Bogcover til En verden af medier

En verden af medier

- medialiseringen af politik, sprog, religion og leg

Vi lever i en medialiseret kultur. Tidligere var medierne styret af samfundets store institutioner: partipressen var et redskab for de politiske partier, tidsskrifter og magasiner tjente videnskaben, kunsten eller kulturlivet, og radio og tv var underlagt en almen forpligtelse til at oplyse en fælles, national offentlighed.

I dag er medierne blevet en selvstændig institution præget af sin egen logik. Mediernes udtryksformer, arbejdsrutiner samt læser-, lytter- og seertal er blevet afgørende for, hvad der kommer på samfundets dagsorden.

Medierne er både uden for og inden i samfundet; som en selvstændig institution, der forvalter samfundets fælles kommunikation, sætter spillereglerne for andre aktører, og som samtidig er en selvfølgelig del af hverdagslivets kommunikation mellem familie, venner og kolleger.

I En verden af medier præsenterer Stig Hjarvard en sociologisk teori om mediernes indflydelse på kultur og samfund. Gennem en række dybtgående analyser af politik, religion, sprog og leg viser han, hvordan medierne gradvist har forandret både det store samfunds institutioner og det enkelte menneskes normer, adfærd og karakter.

Køb bogen

  • Bog (Softcover)
    1. udgave (2008), 298 sider
    ISBN: 9788759308394
    Academic Books
    69,-
    Buy this product
Køb for Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser, har du mulighed for at anmode om et eksemplar af denne titel

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik