Undervisningsteknik for universitetslærere fokuserer på, hvordan den enkelte underviser kan maksimere udbyttet af egen undervisningspraksis, i en tid hvor en række uddannelser er præget af få undervisningstimer og for lidt læring.
Bogens første del handler om, hvordan underviserens formidling kan skabe en acceleration af de studerende forståelsesprocesser.
Budskabet er, at planlægningen skal tage udgangspunkt i pensums centrale pointer, og at planlægningen skal resultere i konkrete værktøjer, som kan skabe en merværdi i undervisningssituationen.
Anden del tager udgangspunkt i det publikumssyndrom, som præger mange uddannelser; de studerende overværer undervisningen, men er alt for passive både i og uden for timerne.
Hvad kan den enkelte underviser gøre, for at få de studerende til at forberede sig aktivt? Og hvordan kan man aktivere de studerende i timerne?
Undervisningsteknik for universitetslærere
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dkHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik