Viden om

- ledelse, viden og virksomheden

Viden om - ledelse, viden og virksomheder søger gennem tre dele at forholde sig refleksivt til både konsekvenserne af viden og de processer som fører til viden, samt hvordan disse to perspektiver skaber en række dilemmaer for ledelse af virksomheden.

Viden anvendes i virksomheder til gennem processer og produkter at skabe vedvarende konkurrencefordele.

I store dele af litteraturen om ledelse af viden i virksomheden analyseres udelukkende konsekvenserne af viden - eksempelvis at viden skaber værdi - men derved udelades ofte analysen af de processer som fører til viden.

Disse processer er dog i lige så høj grad som konsekvenserne af viden en del af vidensøkonomien, og dermed en forudsætning for at kunne analysere ledelse af viden i virksomheden.

Bogen indledes med et teoretisk overblik over litteraturen om viden og ledelse i virksomheden, derefter analyserer bogens første del epistemisk kriterierne for at noget er viden.

Anden del fokuserer på, hvordan viden organiseres.

Tredje del diskuterer forskellige perspektiver på ledelse af viden i virksomheden.

Køb bogen

  • Bog (Softcover)
    1. edition (2000), 278 pages
    ISBN: 9788759308127
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. edition (2000), 278 pages
    ISBN: 9788759399682
    Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Fagredaktøren er Henrik Scherning