Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier

En antologi baseret på erfaringer og indblik fra forskning


Antologien retter sit fokus mod det metodiske felt: visuelle tilgange og metoder. Feltet har været i fremmarch igennem en del år, både internationalt og herhjemme. Det er et omfattende og komplekst felt. 


De enkelte kapitler tager afsæt i afsluttede forsknings- og udviklingsprojekter, hvor der har været arbejdet med at tegne, male, fotografere og filme. På den måde berettes der kritisk, konkret og kontekstnært om de erfaringer og refleksioner, der er gjort i projekterne.


Antologien henvender sig til studerende og forskere indenfor social- og humanvidenskaberne især pædagogiske, antropologiske og uddannelsessociologiske felter. Bogen har også en sekundær målgruppe: Pædagoger, socialarbejdere, lærere, psykologer og beslægtede professioner, der arbejder med at hjælpe og støtte andre mennesker i at kommunikere, ytre og udtrykke sig om eget liv.

NB: Der er desværre byttet om på side 95 og 101 i bogen. Det betyder, at side 101 skal læses efter side 94, og side 95 efter side 101.


 


 

Køb bogen

  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. edition (2014), 410 pages
    ISBN: 9788778674135
    Buy this product
  • Kapitel e-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. edition (2014), 49 pages
    ISBN: 9788778674159
    Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Fagredaktøren er Henrik Scherning