Ledelse foregår i dag i et spændingsfelt mellem mange forskellige problemforståelser, faglige specialer og praktiske udfordringer.
Virksomhedsledelse behandler en række af de mest centrale problemer, som ledelse skal medvirke til at løse.
Med nyere erhvervsøkonomiske teorier og teorier om ledelse tegner bogen således et billede af de teorier, positioner og strategier, der præger ledelsespraksis i dag.
Det pluralistiske og problemorienterede perspektiv er gennemgående i denne bog, hvor forfatterne blandt andet behandler:
- Finansiel ledelse
- Ledelse af informationsteknologi
- Projektledelse
- Værdibaseret ledelse
- Ledelse i social praksis
- Ledelseskommunikation
- Arbejdspsykologi
- Ledelse som leadership
- Ledelse af innovation og kreativitet
- Virksomheders legitimitet
- Markedsorienteret ledelse.
Virksomhedsledelse
- positioner, teorier og strategier
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Fagredaktøren er Henrik SchjerningHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik