Bogcover til Værdiskabende workshops
Kig i bogen

Værdiskabende workshops

- trin for trin
En del af serien Metoder Trin For Trin

Under workshoppen tjekker deltagerne deres telefoner fremfor at gå ind i de dialoger, workshoppens facilitator forsøger at få i gang. De planlagte aktiviteter giver intet output, og bagefter kan ingen svare på, hvad pointen med det hele var. Det er rigtig ærgerligt! Det kunne have været undgået med en mere struktureret tilgang til planlægning med større fokus på workshoppens mål og med bedre facilitering.

Det får du ved fra start at stille skarpt på, at workshoppen skal være værdiskabende. Bogen tilbyder en systematisk og tilgængelig ramme for, hvordan du planlægger og afholder workshops, der skaber reel værdi - både for dem, som deltager i den, og for den organisation, der afholder workshoppen.

Denne bog guider dig igennem den proces, det er at afholde en værdiskabende workshops fra start til slut.

Bogen er beregnet til at blive brugt af dig, der også har travlt med alt mulig andet, og derfor er den kortfattet og går lige til sagen. Den trinvise tilgang til at planlægge og afholde værdiskabende workshops og de mange eksempler, forklaringer og illustrationer hjælper dig godt i gang.


Køb bogen

  • Bog (Softcover m. flapper)
    1. edition (2022), 96 pages
    ISBN: 9788759338698
    Academic Books
    110,-
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. edition (2022), 96 pages
    ISBN: 9788759340615
    Academic Books
    120,-
    Buy this product

Anmeldelser

Medier

"Er du underviser og ny inden for workshopformatet, vil jeg anbefale at læse bogen fra start til slut. Den er hurtigt læst og nem at gå til, takket være sin trinvise tilgang og konkrete eksempler." – DUT
https://tidsskrift.dk/dut/article/view/133878/179362

Indholdsfortegnelse

1. En brugsbog til dig, der vil afholde workshops 8

2. Hvad er en workshop, og hvordan skaber en workshop værdi? 12

3. Workshoppens fem elementer 16

4. Hvem skal være med? 22

5. Planlægning 28
   Case: Planlægning af workshop om feedbackkultur 36

6. Design af aktiviteter 42
   Case: Design af aktivitet til workshop om museumsudvikling 48

7. Workshopledelse og facilitering 54
   Case: Ledelse og facilitering af workshop om fremtidens lokalråd 62

8. Deltagernes forudsætninger og interaktion 68
   Case: Deltagernes forudsætninger ved en visionsworkshop i Secop 76

9. Evaluering og efterbehandling 80
   Case: Efterbehandling af ph.d.-studerendes metaforer om at skrive på engelsk 88

10. Forslag til videre læsning 94

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et digitalt pensumeksemplar af denne titel

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk