Undervisningsteknik for universitetslærere

Undervisningsteknik for universitetslærere fokuserer på, hvordan den enkelte underviser kan maksimere udbyttet af egen undervisningspraksis, i en tid hvor en række uddannelser er præget af få undervisningstimer og for lidt læring.

Bogens første del handler om, hvordan underviserens formidling kan skabe en acceleration af de studerende forståelsesprocesser.

Budskabet er, at planlægningen skal tage udgangspunkt i pensums centrale pointer, og at planlægningen skal resultere i konkrete værktøjer, som kan skabe en merværdi i undervisningssituationen.

Anden del tager udgangspunkt i det publikumssyndrom, som præger mange uddannelser; de studerende overværer undervisningen, men er alt for passive både i og uden for timerne.

Hvad kan den enkelte underviser gøre, for at få de studerende til at forberede sig aktivt? Og hvordan kan man aktivere de studerende i timerne?





Køb bogen

  • Bog (Softcover)
    2. edition (2001), 259 pages
    ISBN: 9788759308257
    Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser, har du mulighed for at anmode om et eksemplar af denne title

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Scherning på hs@samfundslitteratur.dk