Tweens | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

Tweens

- mellem medier og mærkevarer

Tiden efter årtusindskiftet bød på en ny forståelse af, hvad det vil sige at være barn.

Under overskriften TWEENS og KGOY (Kids Grow Old Younger) blev der født en idé om en tilstand, hvor børn mellem 7 og 12 år lægger afstand til barndommen, og hvor de i stigende grad poserer som teenagere.

Især marketingindustrien har haft travlt med at...

Læs mere

Tiden efter årtusindskiftet bød på en ny forståelse af, hvad det vil sige at være barn.

Under overskriften TWEENS og KGOY (Kids Grow Old Younger) blev der født en idé om en tilstand, hvor børn mellem 7 og 12 år lægger afstand til barndommen, og hvor de i stigende grad poserer som teenagere.

Især marketingindustrien har haft travlt med at sælge et billede af tweens som superkompetente forbrugere af medier og mærkevarer - som et lukrativt globalt forbrugersegment.

Tweens forsøger at give et nuanceret billede af, hvad det vil sige at være tween i Danmark.

Med udgangspunkt i to nyere forskningsprojekter, ser Lars Pynt Andersen på danske tweens virkelighed med medier og forbrug.

Han inddrager også internationale undersøgelser for at give et signalement af, hvad dette nye -globaliserede- barndomsbegreb indebærer.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
1. udgave (2011), 
152 sider
Vejl. Pris
250,-
ISBN 9788759312315

Anmeldelser

Medier

"Bogen giver et glimrende og reflekteret billede af situationen lige nu. Den berører også, at det ikke er alle børn der er frontløbere - storbyens middelklasse bærer udviklingen, også på det område."

Per, Schultz Jørgensen, Politikken, d 06 april 2011

Læs mere
Medier

"Bogen giver et glimrende og reflekteret billede af situationen lige nu. Den berører også, at det ikke er alle børn der er frontløbere - storbyens middelklasse bærer udviklingen, også på det område."

Per, Schultz Jørgensen, Politikken, d 06 april 2011

Skjul beskrivelse

Yderligere information

INDLEDNING  7

TWEENS?  11

  Jeanette Rasmussen

Tweens og medier  29

  Birgitte Tufte

Tweens og reklamer  53

  Lars Pynt Andersen

Tweens mellem familie, venner og forbrug  77

  Tessa Gjødesen

TWEENHOOD   129

  Lars Pynt Andersen

Litteratur  145

Om forfatterne  151

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.