Tiden efter årtusindskiftet bød på en ny forståelse af, hvad det vil sige at være barn.
Under overskriften TWEENS og KGOY (Kids Grow Old Younger) blev der født en idé om en tilstand, hvor børn mellem 7 og 12 år lægger afstand til barndommen, og hvor de i stigende grad poserer som teenagere.
Især marketingindustrien har haft travlt med at sælge et billede af tweens som superkompetente forbrugere af medier og mærkevarer - som et lukrativt globalt forbrugersegment.
Tweens forsøger at give et nuanceret billede af, hvad det vil sige at være tween i Danmark.
Med udgangspunkt i to nyere forskningsprojekter, ser Lars Pynt Andersen på danske tweens virkelighed med medier og forbrug.
Han inddrager også internationale undersøgelser for at give et signalement af, hvad dette nye -globaliserede- barndomsbegreb indebærer.
Tweens
- mellem medier og mærkevarer
Anmeldelser
Medier
Indholdsfortegnelse
INDLEDNING 7
TWEENS? 11
Jeanette Rasmussen
Tweens og medier 29
Birgitte Tufte
Tweens og reklamer 53
Lars Pynt Andersen
Tweens mellem familie, venner og forbrug 77
Tessa Gjødesen
TWEENHOOD 129
Lars Pynt Andersen
Litteratur 145
Om forfatterne 151
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Fagredaktøren er Henrik SchjerningHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik