Content section
Strategisk kvalitetsledelse i folkeskolen
Køb bogen
Yderligere information
Forord
Praktiske ledelsesrefleksioner 9
Kapitel 1: Den agile skole. Om strategisk kvalitetsledelse i skolen 11
Anne Hørsted & Claus Nygaard
SEKTION 1
Forandringsledelse i skolen
Kapitel 2: Strategisk forandringsledelse i folkeskolen 27
Claus Nygaard & Steffen Löfvall
Kapitel 3: Brobygning mellem dagtilbud og skole 43
Lars Hansen, Dorte Næsborg & Nils Møller
Kapitel 4: Strategisk pædagogisk ledelse af klubber i en reformtid 61
Ole Skjalm, Søren Klein, Anni Vilsgaard, Steen Egedal Nielsen & Bodil Jakobsen
SEKTION 2
Anerkendende ledelse i skolen
Kapitel 5: Anerkendende ledelse og appreciative inquiry-metoden som mulige veje frem i en reformtid i skolen 81
Anne Hørsted & Claus Nygaard
Kapitel 6: Skoleledelse i klasserummet 95
Lia Sandfeld, John Larsen & Steven Walsh
Kapitel 7: Netværk vi samskaber fremtidens skole gennem anerkendende ledelse 103
Thomas Dvinge Baun, Bettina Kallenbach, Allan S. Jensen, Henrik Hallig, Gitte H. Kjærsgaard, Rene Nielsen & Tina Ellekjær
Kapitel 8: Anerkendende ledelse og forpligtende fællesskaber i skole-hjem-samarbejdet 117
Brian Stougaard
Kapitel 9: Anerkendende forandringsledelse med elevens læring som fokuspunkt 125
Henrik Meyer, Poul Kjær Sørensen & Lars Høj Johansen
SEKTION 3
Narrativ ledelse i skolen
Kapitel 10: Narrativ ledelse i skolesektoren 135
Claus Nygaard & Hanne Fredslund
Kapitel 11: Når ledelse på afstand bliver til nærhed i ledelse. Narrativer til samskabelse 151
Tine Nord Raahauge
Kapitel 12: Narrativ ledelse i kompetencecenteret 163
Benjamin Ejlertsen, Charlotte Wiinberg Søfeldt, Jens Løhndorf, Lars Frost Jensen, Irene Christensen, Rikke de Lasson Fabrin & Morten Theiss Westermann
Kapitel 13: Identitetsskabende samtaler og forandringsledelse i en forandringstid 175
Martin Meier, Caroline Hye & Malene Wendelboe
SEKTION 4
Strategisk samskabelse i skolen
Kapitel 14: Samskabelse som aktionsforskningsmetode i skolen 185
Claus Nygaard & Steffen Löfvall
Kapitel 15: Fra samarbejde til samskabelse i brobygningen mellem dagtilbud og skole 195
Pia Haugaard & Lise Raagaard
Kapitel 16: Strategisk ledelse af læringsfælleskaber gennem samskabelse 203
Marianne Sørensen, Peter Brandt, Britta Thomsen, Søren Ranthe, Poul Erik Gudiksen & Lisbeth Bergstedt
Kapitel 17: Strategisk forandringsledelse på Vemmelev Skole og SFO via samskabelse som aktionsforskningsmetode 221
Rikke Sørensen, Jette Würtz & Peder Helveg
Kapitel 18: Visionerne for samskabelse af en succesfuld kommunal ungeindsats i Slagelse Kommune 233
Jes Lenhard Hansen, Hanne Birgitte Mejlstrøm, Henning Rasmussen, Jens Christian Holm, Jacob Mortensen & Kim Stendorf
Kapitel 19: Samskabelse af et fælles læringssyn på 0-18-årsområdet 243
Trine Siggaard Rose, Anne-Gitte Frøslev & Rikke Maja Kromann
Kapitel 20: Samskabelse som udviklingsstrategi 253
Bo Clausen, Helle Birkvad Rasmussen, Anette Holm Larsen, Bent Borup Jakobsen & Erik Bo Jacobsen
Kapitel 21: Strategisk ledelse af målstyret undervisning gennem samskabelse 267
Jeanett Skov, Helle Guillaume Jensen, Christie Beckmann & Jørgen Elsborg
Kapitel 22: Fra samarbejde til samskabelse: brobygning mellem børnehaver og skole 281
Lene Andersen, Ellen Randi Larsen, Vicky Daugaard Mortensen & Charlotte Paulsen
Kapitel 23: Nyt liv til virksomhedsaftalerne gennem samskabelse 295
Dorthe Christiansen & Per Kensø
Lignende udgivelser
Sidebar section
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.
AnmodHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.