Bogcover til Strategisk kommunikation i praksis

Strategisk kommunikation i praksis

Viden og værktøjer til at skabe værdi

Nye krav til troværdighed, tempo, tydelighed m.m. har forandret kommunikationsarbejdet, og hvad skal der egentlig til, når kommunikation foregår hele tiden, med alle stakeholders, og når alle med en smartphone er sin egen kanal?

 

Strategisk kommunikation i praksis giver viden og værktøjer til, hvordan du skaber værdi som professionel kommunikatør i en forandret verden. I bogen får du overblik over den vigtigste teori, indblik i konkrete cases og inspiration fra verdens førende forskere på kommunikationsfeltet. Læs f.eks. om udfordringerne med at skabe tillid og god kontakt med alle stakeholders, om intern kommunikation, krisekommunikation og facilitering af forandringer.

 

Bogens cases kommer fra den globale logistikvirksomhed A. P. Møller – Mærsks kommunikative maskinrum. Hvad gjorde Mærsk f.eks., da klimaet kaldte på et nyt samfundsansvar, eller da invasionen i Ukraine skabte en helt ny virkelighed?

 

Bogen stiller skarpt på viden, evner og personlige egenskaber hos den professionelle kommunikatør, der skal mestre de mange roller fra producent til facilitator, træner og producer.

 

Strategisk kommunikation i praksis er til den kommunikationsstuderende og den nysgerrige kommunikatør, der gerne vil blive klogere på teori og praksis og have helt konkrete værktøjer til hverdagen.

Køb bogen

  • Bog (Softcover m. flapper)
    1. edition (2023), 339 pages
    ISBN: 9788759342404
    Academic Books
    300,-
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. edition (2023), 339 pages
    ISBN: 9788759343456
    Academic Books
    277,-
    Buy this product

Supplerende materialer

Indholdsfortegnelse

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Indledning 9

Kapitel 1: Strategisk organisationskommunikation i en ny tid 15

Kapitel 2: Troværdighed og tillid som arbejdsfelt 67

Kapitel 3: Corporate citizenship i en forandret verden 99

Kapitel 4: Kommunikation skal skabe kontakt 133

Kapitel 5: Den datadrevne kommunikatør 165

Kapitel 6: Interne stakeholders i fokus 199

Kapitel 7: Facilitering af forandring 231

Kapitel 8: Når krisen trigges 263

Kapitel 9: Fremtidens kompetencer 299

Litteratur 329

Køb for Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Linnea Edström på lie@samfundslitteratur.dk

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik