Strategies in action sætter fokus på, hvordan en række nutidige organisationer arbejder med strategi i praksis.
Den er især velegnet som materiale i strategiundervisning, hvor de studerende skal anvende teori til at analysere praksisnære problemstillinger.
Forfatterne beskriver otte forskellige cases og illustrerer, hvordan organisationernes strategiarbejde gribes meget forskelligt an.
Samtidig viser casene, hvordan konteksten spiller en afgørende rolle for organisationernes arbejde med strategi i praksis.
Bogen suppleres af videointerviews med topledere fra de otte organisationer. Dette videomateriale er gratis og offentligt tilgængeligt via CBS- website.
Bogen findes også i en dansk udgave.
Strategies in action
Indholdsfortegnelse
NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.
PREFACE 9
Chapter 1 · By Susanne Boch Waldorff and Lise Justesen
INTRODUCTION 11
Chapter 2 · By Michael Steffensen and Lise Justesen
BERLINGSKE MEDIA 23
Chapter 3 · By Marianne Stang Våland and Lise Justesen
BJARKE INGELS GROUP (BIG) 43
Kapitel 4 · By Susanne Boch Waldorff and Lise Justesen
DONG ENERGY 63
Chapter 5 · By Lise Justesen and Marianne Stang Våland
COPENHAGEN PHIL/SJÆLLANDS SYMFONIORKESTER 85
Chapter 6 · By Rex Degnegaard and Susanne Boch Waldorff
THE POLICE 101
Chapter 7 · By Mette Lisby and Susanne Boch Waldorff
THE DANISH CANCER SOCIETY 123
Chapter 8 · By Marianne Stang Våland and Mette Lisby
AARSTIDERNE 141
Chapter 9 · By Susanne Boch Waldorff and Lise Justesen
ARLA FOODS 161
CONTRIBUTORS 179
Har du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Fagredaktøren er Henrik Schjerning