Bogcover til Strategi, ledelse og intuition
Kig i bogen

Strategi, ledelse og intuition

Strategi, ledelse og intuition præsenterer, hvordan kriser ofte består af tre perioder, der på hver sin måde stiller krav til, hvordan man som leder kan bruge virksomhedens strategi og værdier som et kompas til at sikre, at virksomheden klarer sig bedst muligt igennem.

  • BOOM: Den første periode er en tilstand af chok, hvor overlevelse, sikring af likviditet og kriseledelse spiller en central rolle.
  • DOOM: Den næste periode er en oplevelse af dommedagslignende usikkerhed, hvor kriseledelse kombineres med mere strategiske refleksioner, og krisen også bruges som en mulighed for at udvikle sig mere resilient.
  • BLOOM: Den sidste periode tager form som en mere transformativ og refleksiv proces, hvor nye veje og muligheder udfolder sig.

Strategi, ledelse og intuition rummer en række unikke indblik, der kommer helt tæt på, hvordan ledere agerer strategisk, når verden på skelsættende vis ændrer sig. Kom med bag lukkede døre hos en række virksomheder i tøj- og tekstil-branchen undervejs i de kriser, der opstod i kølvandet på pandemien, der ramte verden i 2020. Bogen præsenterer både konkrete og teoretiske bud på, hvordan blandt andet digitale transformationer og bæredygtighed blev forstået og håndteret på tværs af de 20 deltagende virksomheder.

Strategi, ledelse og intuition er skrevet på baggrund af interviews med 20 administrerende direktører i mode- og tekstilindustrien i begyndelsen, midten og ved udgangen af pandemien. Ledernes strategiske refleksioner og handlinger giver indblik i, hvordan man bedriver strategisk ledelse, når en virksomhed pludselig står over for en strøm af uforudsigelighed.

Køb bogen

  • Bog (Softcover m. flapper)
    1. udgave (2023), 260 sider
    ISBN: 9788759340097
    Academic Books
    308,-
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. udgave (2023), 260 sider
    ISBN: 9788759342701
    Academic Books
    265,-
    Buy this product

Anmeldelser

Medier

⭐⭐⭐⭐⭐ - Inside Forsikring

Indholdsfortegnelse

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Forord 9

Indledning 13

1. Strategisk intuition, når verdensuret bliver sat i stå 19

2. Kriseledelse og det nye normal 39

3. Fundamenter og nye veje – Rabens Saloner, ARKK Copenhagen og GripGrab 53

4. Boom, doom og bloom – krisens tre bølger 81

5. Resonans og jagten på tom omsætning – DK Company 109

6. Med værdierne som kompas – Pernille Corydon 125

7. Fakta og følelser 141

8. En verden i opbrud – Georg Jensen Damask og Nielsen’s 167

9. Bæredygtighed og digitalisering 185

10. Bæredygtig strategisk ledelse – Claire Group 217

11. Rezoom og resume 235

Virksomhedspræsentationer 245

Referencer 251

Indeks 259

 

Køb for Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel

Gratis læseprøve

Du kan finde en kort læseprøve samt bogens indholdsfortegnelse her

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Fagredaktøren er Lone Fredensborg

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik