Bogcover til Strategi er konkret
Kig i bogen

Strategi er konkret

Og noget vi gør sammen

En god strategi er enkel. Den bygger på en analyse af den aktuelle og den fremtidige situation. Den er skarpt prioriteret med bevidste til- og fravalg. Den lever og bliver eksekveret bredt i organisationen med en realistisk og sammenhængende handlingsplan.

I kommer ikke sovende til en god strategi. Det tager tid. Men det behøver ikke at være kompliceret eller dyrt.

Strategi er konkret – og noget vi gør sammen leder jer gennem hele strategiprocessen. Fra de første spæde tanker til den dag, I står og præsenterer den nye strategi og de handlinger, ledelsen og medarbejderne skal gennemføre.

Forfatterne Sanne Markwall og Henriette Rald fokuserer på det konkrete håndværk, de brædder, søm og skruer, der skal til for at udvikle en god strategi i en verden, der konstant forandres. Undervejs trækker de på forskellige teorier fra andre strategibøger og præsenterer en samlet metode, der virker i praksis.

I føres sikkert igennem tre faser og otte trin. Trin, der skridt for skridt hjælper med at skabe en god, levende og konkret strategi.

Bogen kan læses som en selvstændig værktøjsbog for alle, der har brug for støtte i strategiarbejdet. Den kan bruges som undervisningsbog på universiteter og videreuddannelsesinstitutioner, som ønsker at tilføje den teoretiske undervisning en let tilgængelig praktisk tilgang, og den kan bruges som et analogt støtteværktøj til den digitale strategiplatform www.makemystrategy.com.

Køb bogen

  • Bog (Softcover m. flapper)
    1. udgave (2025), 148 sider.
    ISBN: 9788759345481
    Academic Books
    263,-
    Buy this product

Indholdsfortegnelse

Forord 9

Indledning 11

KAPITEL 1
Introduktion til strategi og til bogen 15

KAPITEL 2
Forberedelse 27

KAPITEL 3
Det eksterne perspektiv – se organisationen udefra og ind (trin 1) 39

KAPITEL 4
Det interne perspektiv – se organisationen indefra og ud (trin 2) 55

KAPITEL 5
Kunstig intelligens og bæredygtighed (trin 3) 71

KAPITEL 6
Fremtiden – ingen kender den, men vi er alle med til at skabe den (trin 4) 87

KAPITEL 7
Vision, mission og værdier (trin 5) 99

KAPITEL 8
De vigtige fravalg og de strategiske forandringsbehov (trin 6) 107

KAPITEL 9
Fra trafiklys til temaer og mål (trin 7) 121

KAPITEL 10
Så skal der eksekveres (trin 8) 131

KAPITEL 11
Strategisk ledelse og kommunikation 141

Litteraturliste 147

Køb for Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et digitalt pensumeksemplar af denne titel

Gratis læseprøve

Du kan finde en kort læseprøve samt bogens indholdsfortegnelse her

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Fagredaktøren er Lone Fredensborg

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik