Storytelling er for alvor blevet sat på erhvervslivets dagsorden.
Med konkrete anvisninger, værktøjer og masser af eksempler giver Storytelling inspiration til, hvordan enhver virksomhed kan anvende storytelling som et værktøj til at styrke sit brand - internt såvel som eksternt.
Storytelling er nøglen til et stærkt brand, lyder fremtidsprofetierne. Men debatten svæver i de højere luftlag, og mange virksomheder er stadig i vildrede: Hvorfor overhovedet fortælle historier? Hvordan finder vi den gode historie? Og hvordan fortæller vi historien, så det giver den rette afsmitning på virksomhedens brand?
Denne bog er skrevet af praktikere til praktikere og studerende.
Storytelling
Indholdsfortegnelse
NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.
Forord . . . 10
Kapitel 1: Branding gennem storytelling . . . 17
1. DEL: VÆRKTØJSKASSEN
Kapitel 2: Historiefortællingens fire elementer . . . 31
Kapitel 3: Storytelling-begrebet i erhvervslivet . . . 49
Kapitel 4: Virksomhedens kernefortælling . . . 61
Kapitel 5: Det autentiske råstof til storytelling . . . 105
2. DEL: STORYTELLING I PRAKSIS
Kapitel 6: Storytelling som ledelsesværktøj . . . 131
Kapitel 7: Storytelling i marketing og salg . . . 163
Kapitel 8: Når fortælling bliver til dialog . . . . 185
Kapitel 9: Medierne som medfortællere . . . 207
Kapitel 10: Riv siloerne ned! . . . 225
Litteraturliste . . . 246
Indeks . . . 250
Om forfatterne . . . 254
Pensumeksemplar
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dkHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik