Sproglig evaluering i skoler og daginstitutioner | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

Sproglig evaluering i skoler og daginstitutioner

Aldrig før er så mange børns sproglige udvikling blevet evalueret så ofte, som det for øjeblikket er tilfældet. De sproglige evalueringer og deres måleresultater er blevet en væsentlig del af den institutionelle praksis i skoler og daginstitutioner med stor betydning for mange menneskers hverdagsliv.

Forfatteren går i denne bog bag om de ofte...

Læs mere

Aldrig før er så mange børns sproglige udvikling blevet evalueret så ofte, som det for øjeblikket er tilfældet. De sproglige evalueringer og deres måleresultater er blevet en væsentlig del af den institutionelle praksis i skoler og daginstitutioner med stor betydning for mange menneskers hverdagsliv.

Forfatteren går i denne bog bag om de ofte bekymringsskabende sproglige evalueringsresultater og analyserer grundlaget for den sproglige evalueringsbølge og dens betydning for pædagogisk praksis.

Med udgangspunkt i empiriske studier og international forskning diskuteres den sproglige evaluering i et kritisk perspektiv, og der peges på alternative veje i arbejdet med sproglig evaluering i pædagogiske institutioner.

Bogen henvender sig til alle, der beskæftiger sig med eller har interesse i den sproglige evalueringspraksis i skoler og daginstitutioner.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
1. udgave (2020), 
150 sider
Vejl. Pris
198,-
ISBN 9788759335123

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.