Sprog på arbejde | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

Sprog på arbejde

- kommunikation i faglige tekster

Sprog på arbejde giver det overblik og de redskaber, der skal til for at hjælpe med at højne kvaliteten i kommunikationen. Det er uanset, om det drejer sig om den tekniske systemdokumentation, forhandlerkontrakten, årsrapporten eller personalebladet, uanset om det er mundtligt eller skriftligt, og uanset om kommunikationen foregår på dansk eller...

Læs mere

Sprog på arbejde giver det overblik og de redskaber, der skal til for at hjælpe med at højne kvaliteten i kommunikationen. Det er uanset, om det drejer sig om den tekniske systemdokumentation, forhandlerkontrakten, årsrapporten eller personalebladet, uanset om det er mundtligt eller skriftligt, og uanset om kommunikationen foregår på dansk eller på fremmedsprog.

Kommunikation i almindelighed og fagkommunikation i særdeleshed er blevet mere og mere betydningsfuld de senere år. Stillingsannoncer efterlyser kommunikative færdigheder hos ansøgerne. For politikere er det en absolut forudsætning at være god til at kommunikere. Og enhver leder eller idrætsudøver er nødt til at kunne kommunikere via medierne.

I et samfund og i en verden, der i den grad er gennemsyret af kommunikation, har virksomheder, institutioner og organisationer for længst opdaget, at god kommunikation fremmer deres mål. På den måde er kommunikation og fagkommunikation blevet konkurrenceparametre, der i lige så høj grad kræver kvalitet, som tekniske produktionsprocesser, juridisk sikring og personalepleje gør det.

På den baggrund har forfatterne, der alle er lektorer ved Handelshøjskolen i Århus, skrevet en bog, der først og fremmest henvender sig til sprog- og kommunikationsstuderende ved de erhvervssproglige uddannelser. Men den er også relevant for andre sprog- og kommunikationsstuderende, på de klassiske cand.mag.-uddannelser og på de mellemlange videregående uddannelser inden for området.

Endelig vil bogen kunne være til nytte for alle, der i deres daglige virke er beskæftiget med at bedømme, optimere og forfatte tekster på dansk eller fremmedsprog i erhvervslivet.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
2. udgave (2007), 
362 sider
Vejl. Pris
328,-
ISBN 9788759313268

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.