Spin, selvfremstilling og samfund | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

Spin, selvfremstilling og samfund

- public relations som reflekterende praksis

Kampen om opmærksomhed og om at sætte dagsorden er hård.

Derfor er der i dag stor fokus på begreber som spin og branding: Hvordan skiller man sig ud, og hvordan kan man nå ud til modtageren? Er der nogle lette genveje, synes mange at ville vide?

Der er umiddelbart to svar på det spørgsmål: Det ene svar er, at det sådan set ikke er så svært,...

Læs mere

Kampen om opmærksomhed og om at sætte dagsorden er hård.

Derfor er der i dag stor fokus på begreber som spin og branding: Hvordan skiller man sig ud, og hvordan kan man nå ud til modtageren? Er der nogle lette genveje, synes mange at ville vide?

Der er umiddelbart to svar på det spørgsmål: Det ene svar er, at det sådan set ikke er så svært, når blot man får det lært, og det er derfor nyttigt at studere de strategier, metoder og 'trick of the trade', som fremlægges i flere af bogens artikler.

Det andet svar er, at det er uhyre svært, fordi man samtidig skal være ægte, i overensstemmelse med sit bagland og i tråd med det øvrige samfund.

Hvis målene er et attraktivt image og indflydelse på mediernes dagsorden, hvad er så midlerne?

Hvordan kan virksomheder, interesseorganisationer og politikere på den ene side være i mediernes søgelys og på den anden side arbejde strategisk med at få budskaber igennem og konstruere tilfredsstillende identiteter?

Er det hele bare kold business, eller kan strategierne også anvendes af folk, der med bankende hjerte kæmper for en god sag?

Det er nogle af omdrejningspunkterne i denne bog.

Bidragsyderne gennemgår og eksemplificerer en række kampagneformer og spinstrategier, og det drøftes hvordan spinning, priming og framing forholder sig til aktørens legitimitet, identitet og troværdighed.

Undervejs tages livet af et par af kommunikationsbranchens myter.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

E-bog (VitalSource Bookshelf)
1. udgave (2004), 
359 sider
Vejl. Pris
249,-
ISBN 9788759398616

Sidebar section

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et digitalt pensumeksemplar af denne titel.

Anmod om e-bog

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.