Bogcover til At skrive med mål
Kig i bogen

At skrive med mål

Forslag til danskundervisningen, 1.- 9.klasse

I skolen skal eleverne lære at skrive gode tekster. Det skal de bruge i mange situationer som private personer, som medborgere, i job og fritid og i fortsat uddannelse. Og de skal prøves i det ved udgangen af 9. klasse. 

 Bogens første del belyser undervisning i skriftlig fremstilling fra forskellige vinkler:

  •       Hvad er det, eleverne skal lære, og hvad er meningen med det?
  •       Hvordan kan læreren tilrettelægge undervisning i skriveprocessens forskellige dele, vejlede og give feedback?
  •       Hvordan kan man skabe en progression i undervisningen fra 1. til 9.?
  •       Hvordan kan man med inspiration i taksonomier beskrive faglige niveauer?
  •       Hvordan kan læreren og eleverne  arbejde med kriterier for vurdering af tekster med henblik på 9.-klasseprøven?

 Bogens anden del består af kapitler, der hver har et forslag til, hvordan læreren kan tilrettelægge et undervisningsforløb i skriftlig fremstilling. Forslagene tager udgangspunkt i Fælles Måls kompetenceområde Fremstilling fra 1.-9. klasse og inddrager også kompetenceområdet Læsning. De enkelte kapitler bygger på bogens første del, men kan læses uafhængigt af hinanden, alt efter hvilket trin man har brug for forslag til.

 At skrive med mål henvender sig til lærere, vejledere og studerende.

Køb bogen

  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. edition (2017), 153 pages
    ISBN: 9788759328750
    Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel

Gratis læseprøve

Du kan finde en kort læseprøve samt bogens indholdsfortegnelse her

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Christine Ploug Lindberg på cpl@samfundslitteratur.dk

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik