Sherlock Holmes i danske mediekulturer | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

Sherlock Holmes i danske mediekulturer

Alle kender Sherlock Holmes. Men er det den samme Holmes, de kender?

Den engelske detektiv har været en det af det danske medielandskab i 130 år. Han kom først til Danmark i avisernes daglige føljetoner. Siden er han og universet omkring ham blevet præsenteret og brugt af andre trykte medier, af teateret, af audiovisuelle medier og digitale...

Læs mere

Alle kender Sherlock Holmes. Men er det den samme Holmes, de kender?

Den engelske detektiv har været en det af det danske medielandskab i 130 år. Han kom først til Danmark i avisernes daglige føljetoner. Siden er han og universet omkring ham blevet præsenteret og brugt af andre trykte medier, af teateret, af audiovisuelle medier og digitale medier.

Palle Schantz Lauridsen følger Sherlock Holmes fra begyndelsen til i dag og tegner gennem denne fiktive figur et fascinerende billede af de danske mediekulturers udvikling. Han undersøger, hvordan forskellige medier og kulturelle kontekster har forandret figuren og fremdrager glemte og oversete variationer over figuren.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Skjul beskrivelse

Køb bogen

E-bog (VitalSource)
1. udgave (2022)
Vejl. Pris
299,-
ISBN 9788759341186

Sidebar section

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.