Ofte blotter hjemmesider virksomhederne bag, og troværdigheden sættes over styr.
Set gennem nettet stiller ind på de kommunikationsvilkår, der gælder på nettet, og ser på, hvad de kræver af afsenderen, hvis man skal fremstå troværdigt.
- Hvorfor er det så vanskeligt at fremstå troværdigt på nettet?
- Hvad skyldes det?
- Hvad skal der til for at sikre troværdigheden?
Hjemmesider er afslørende, fordi de både viser det, virksomheden prøver at fremstå som - og samtidig ofte en del om, hvordan den egentlig er. Er der ikke sammenfald, svækkes troværdigheden.
Ethos på hjemmesider skal altså komme indefra, og hvad det i praksis kan indebære, skitserer bogen til slut.
Elisabeth Hoff-Clausen anlægger en strategisk og teoretisk tilgang til kommunikation på nettet.
Hun samler trådene fra et bredt udsnit af litteratur og udvikler først og fremmest en refleksionsramme for de erfaringer, som mange praktikere vil have gjort sig.
Set gennem nettet
- organisationers troværdighed på hjemmesider
En del af serien
Den Kommunikerende Organisation
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dkHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik