Et nyt relationsparadigme er ved at vinde frem: Det involverende relationsparadigme. Nye teknologier, forretningsmodeller og kommunikationsformer forandrer den måde, virksomheder skaber og udvikler relationer på - relationer som i dag skal være kendetegnet ved innovation, co-creation og brugerinvolvering.
Lars Sandstrøm beskriver strategiske modeller og værktøjer til at forstå, udvikle og lede relationer og netværk i en virkelighed, hvor den traditionelle markedsføring og corporate branding er på retur.
Virksomhederne mangler værktøjer til at navigere blandt de nye krav, som interessenter stiller i relationsøkonomien. Ledere og medarbejdere oplever, at de deltager i både formelle og uformelle netværk uden en veldefineret strategi for, hvordan både virksomheden og dens interessenter kan få værdi af at dele viden, at samarbejde og at kommunikere.
Relationsstrategi
Anmeldelser
Indholdsfortegnelse
NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.
INTRODUKTION
Relationsøkonomiens tidsalder 9
KAPITEL 1
Et nyt relationsparadigme 19
KAPITEL 2
Kor tlægning af relationer 45
KAPITEL 3
Virksomheders relationsstrategi 67
KAPITEL 4
Netværk og involvering 95
KAPITEL 5
Brugerinvolverende innovation 121
KAPITEL 6
Sociale medier i relationsøkonomien 137
KAPITEL 7
Relationsstrategi og branding 157
KAPITEL 8
Implementering og forankring af strategien 177
KAPITEL 9
Nye spilleregler for relationsudvikling 195
Litteratur 203
Indeks 207
Pensumeksemplar
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Skriv til fagredaktør Lone Fredensborg på ak@samfundslitteratur.dkHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik