Profil og offentlighed giver svar på en række væsentlige spørgsmål om public relations:
- Hvordan bliver en ekspert italesat i medierne?
- Hvordan bliver en stor servicevirksomhed castet i medierne?
- Hvilken virkelighedskonstruktion giver denne iscenesættelse?
- Hvad betyder det for den demokratiske samtale?
- Hvordan finder virksomhederne sine egne ben at stå på i den offentlige debat?
- Hvordan legitimerer de sig konkret i nogle af de mange tekster, de printer ud?
- Hvordan bliver det modtaget?
Når man diskuterer offentlighed, er Habermas og Luhmann centrale teoretikere.
Disse to teoretikere slår derfor i nogen grad igennem i denne antologi; den første som grundlæggende paradigme og udgangspunkt, den anden som et bud på det ny public relations-paradigme, som flere af indlæggene peger henimod.
Forfatterne har især fokus på håndtering af interessekonflikter, på konkurrencen mellem informationsmedarbejdere, politikere, eksperter og journalister i forbindelse med at sætte dagsorden, på virkelighedskonstruktion gennem konfliktorienteret mediedækning, samt på det at være talsmand for et bagvedliggende sammensurium af interesser og synspunkter.
Det er vilkårene for dagens public relations, og det er disse vilkår, der sættes teoretisk og analytisk fokus på i denne bog.
Profil og offentlighed
- pr for viderekomne
En del af serien
Den Kommunikerende Organisation
Pensumeksemplarer ikke til rådighed
Det er ikke muligt at anmode om pensumeksemplarer af denne titel
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dkHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik