Content section
Organisationskommunikation
Køb bogen
Yderligere information
NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.
Forord 13
HELLE PETERSEN
Tekst og kontekst 15
Bogens opbygning 16
Tak 19
1. Pragmatisk analyse 21
Kvalitetssikring af og rådgivning om tekster
OLE TOGEBY
2. Argumentationsanalyse 49
Indirekte, legitimerende argumentation i årsrapporter
NIELS MØLLER NIELSEN
Case: Nyhedsbrev 81
Faglige nyheder med kundefokus i NaturErhvervstyrelsen
LISE CARSTENSEN
3. Genreanalyse 87
Gennemskuelig reklame eller troværdige testimonials på Københavns
Universitets hjemmeside?
FRANS GREGERSEN
4. Facework og mikrosociologi 119
Sprogbrug og krisekommunikation i sociale medier
TINA THODE HOUGAARD
Case: Sprogpolitik 149
SKATs sprogarbejde er tæt knyttet til forretningen
CHRISTINA HOLGÅRD SØRENSEN
5. Kvalitative interviews 155
Om at få indblik i målgruppers holdninger, erfaringer og adfærd
SUSANNE KJÆRBECK
6. Konversationsanalyse 181
Udvikling og optimering af organisationers møder og videokonferencer
MIE FEMØ NIELSEN
Case: Medarbejdermødet 213
DR s generaldirektør holder stævnemøder med medarbejderne
PIA HAUGE BENTSEN OG KRISTINA KOLLING-WEDEL
7. Dialogisk diskursanalyse 221
Et redskab til at styrke patientkommunikationen i sundhedssektoren
ANNA VIBEKE LINDØ
8. Kulturanalyse 243
Kommunikationsrådgiverens vej til at forstå forståelsen i organisationer
GITTE GRAVENGAARD
Case: Branding brochure 267
Welcome to the world of Novo Nordisk
LENE KRING
9. Historiefortælling 273
Rådgivning i politisk kommunikation og håndtering af offentligt image
KLAUS KJØLLER
10. Situationsanalyse 303
Gennemslagskraft i rollen som rådgiver
HELLE PETERSEN
Bogens primære målgruppe er studerende på videregående uddannelser inden for kommunikation, sprog og journalistik.
Sekundær målgruppe er kommunikationsmedarbejdere, der ønsker at udvide eller genopfriske deres faglighed og lade sig inspirere af, hvordan andre arbejder for bedre organisationskommunikation. Alle kan læse med, hvis man blot har interessen for at forstå betydningen af og potentialet i organisationers tekst og tale.
Lignende udgivelser
Sidebar section
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.
AnmodHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Lone Fredensborg på lfr@samfundslitteratur.dk.