De seneste årtiers eksplosive udvikling i kommunikationsbranchen vidner om at virksomheder og organisationer for alvor har fået øjnene op for, at dygtig professionel kommunikation - den interne såvel som den eksterne - er en fundamental forudsætning for at nå strategiske målsætninger.
Denne udvikling har affødt mange nye teorier, begreber og...
Læs mere
De seneste årtiers eksplosive udvikling i kommunikationsbranchen vidner om at virksomheder og organisationer for alvor har fået øjnene op for, at dygtig professionel kommunikation - den interne såvel som den eksterne - er en fundamental forudsætning for at nå strategiske målsætninger.
Denne udvikling har affødt mange nye teorier, begreber og buzz words, der alle forsøger at beskrive det, en organisation gør, når den kommunikerer med forskellige dele af sin omverden. Og ofte udgør disse teorier et konglomerat af forskellige mere basale teorier som organisationsteori og kommunikationsteori.
Bogen indleder med en udførlig introduktion til kommunikations- og organisationsteori og giver dermed læseren et klart overblik over de to discipliners forskellige fokus og udviklinger. Derefter forenes de to spor, og organisationskommunikationen undersøges ud i dens mange videre forgreninger. Bogen er skrevet som lærebog i faget Organisation og omverden på Copenhagen Business School og kan med stort udbytte læses af studerende såvel som af praktikere, der ønsker en generel introduktion til organisationskommunikation.
Forlag:
Samfundslitteratur
Sprog:
Dansk
Illustreret:
Ja
Skjul beskrivelse