Oplevelser pirrer, fornøjer og adspreder - de er underholdende. Men oplevelser er også grundlag for hverdagserfaringer. Det er ved at opleve verden, at mennesket får et personligt forhold til sine omgivelser. Oplevelser kan derfor samtidig være udviklende.
Oplevelsesøkonomi vedrører ikke kun kreative erhverv, kulturinstitutioner eller fritids- og turistbrancherne. Faktisk stammer en stor del af menneskers hverdagsoplevelser fra helt almindelige forbrugsvalg. Derfor er der også god økonomi i at udvikle oplevelsesdimensionen i service- og industrierhvervene.
Forfatterne viser med denne bog, hvordan forretningskoncepter kan tilrettelægges, så de tilbyder kunderne mulighed for udviklende oplevelser. Dette sker ved hjælp af en række eksemplariske cases: fra Heineken Experience til indkøbscentre i New York og Wien, fra McDonald-s til Madeleines Madteater, fra Prada og Apple Store til Mercedes og Autostadt.
Bogen tilbyder således begreber, teorier og analytiske værktøjer både til de læsere, der vil blive bedre til at forstå, hvad gode oplevelser er, og til de praktikere, som vil arbejde mere systematisk med tilvejebringelsen af udviklende oplevelser.
Oplevelsesdesign
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Skriv til fagredaktør Birgit Vrå på bv@samfundslitteratur.dkHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik