Online branding skaber strategiske og bæredygtige relationer til virksomheders primære interessenter og er dermed et effektivt værktøj til både kunde-branding, medarbejder-branding, investor-branding og stakeholder-branding.
Virksomheders webkommunikation har udviklet sig hastigt de seneste år. En stor del af udviklingen har dog fokuseret på teknologi og funktionalitet og mindre på internet som et værktøj til at skabe relationer og kommunikere virksomheders brand.
I denne bog præsenterer Lars Sandstrøm succeskriterier for virksomheders brug af web til corporate branding.
En effektiv og brugerrettet online branding kombinerer tilgængelighed, struktur, personalisering, grafisk-æstetiske udtryk, sprogform og -stil, samt identitet og integration.
Bogen har et strategisk fokus og beskriver i detaljer, hvordan du udarbejder en online branding strategi, skaber en velfungerende web-organisation og integrerer online og offline kommunikation. Derudover beskriver den en række konkrete værktøjer til udvikling af co-branding, public relations på nettet, storytelling på nettet og effektmåling.
Sandstrøm giver derudover eksempler på, hvordan bl.a. Apple, boo.com, Danisco, Dell, Rådet for Større Færdselssikkerhed og Novozymes har arbejdet med dele af online branding - mere eller mindre succesrigt.
Online Branding
- skab strategiske relationer på nettet
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel
Har du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Skriv til fagredaktør Henrik Scherning på hs@samfundslitteratur.dk