Content section
Nye vidensmedier
- kultur, læring, kommunikation
Køb bogen
Yderligere information
NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.
Indledning ... 11
Del 1. Viden, medier, vidensmedier ... 19
Hvad gør et medie til et vidensmedie? ... 23
Vidensmedier: Et videnskabsteoretisk grundlag ... 39
Systemer for dokumenter, systemer for aktivitet og systemer for information ... 63
Billeder og viden. Om visuelle medier, vidensbilleder og lidt om billedviden ... 79
Digital Literacy en kulturel vidensmedieringsoptik ... 97
Del 2. Sociale medier: læring, social mening og socialt fællesskab ... 115
Social mening og viden på sociale video sites ... 117
Boggnasker.dk: Viden, leg og læring gennem deltagelse ... 137
Hey! Hva så? J Fatisk funktion i sociale mediers kommunikation med særligt henblik på bibliotekerne ... 151
Del 3. Lærings- og vidensressourcer på internettet ... 169
Vidensmediers liv på nettet ... 171
Vidensmedier som kommunikative handlinger om webbaserede tutorials retoriske organisering og konsekvenser ... 191
Sociale teknologier og web 2.0 som vidensmedier ... 209
Del 4. Analoge vidensmedier i bogen,i fiktionen og i det fysiske rum ... 227
Encyklopædi og gutenberg-parentesen ... 231
Fiktion som vidensmedie ... 247
København læser og flanørens skildpadde ... 261
Maskespil udstillingen som viden og didaktisk eksperiment ... 279
Del 5. En kritisk teori om vidensmedier ... 297
Videnskritik en kritisk teori om vidensmedier ... 299
Om forfatterne ... 317
Sidebar section
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.
AnmodHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.