Bogcover til Marketingmodeller
Kig i bogen

Marketingmodeller

Hvis du har savnet en kort og overskuelig håndbog, værktøjskasse og brugervejledning med de bedste marketingmodeller, så har du den her.  

I denne bog får du en samlet, kort og præcis beskrivelse af de 45 vigtigste marketingmodeller, hvad de kan bruges til og hvor de har deres svagheder. Bogen er skrevet til den brugssituation, du står i, når du overvejer en model i en studieopgave eller en praktisk arbejdsopgave. Derfor er alle modeller beskrevet efter samme skabelon, nemlig hvad handler modellen om? Hvad kan du bruge modellen til? Og hvilke mangler og svagheder har modellen?

Marketingmodeller er skrevet af et team af eksperter med mange års erfaring i marketingprofessionen og særlig erfaring med de modeller, de har skrevet om.

Modeller er forenklinger af den virkelige verden, de indgår i en teoretisk sammenhæng, har et forskningsmæssigt grundlag og spiller naturligt sammen med andre modeller og teorier. Derfor fungerer Marketingmodeller bedst sammen med en god marketinggrundbog eller som håndbog til dig med en vis praksiserfaring.

Bogen fås også på engelsk: http://samfundslitteratur.dk/bog/marketing-models

Køb bogen

  • Bog (Softcover)
    1. edition (2017), 225 pages
    ISBN: 9788759328897
    Academic Books
    240,-
    Buy this product

Anmeldelser

Medier

"giver et kort og overskueligt overblik over det store og uoverskuelige redskabsskur indenfor marketing. Det er en beskrivelse af de 45 mest centrale modeller, som alle handelshøjskolestuderende møder som en del af pensum. Det er også en forklaring på, hvad de kan bruges til, og deres svagheder.

Bogen har en stor værdi for praktikerne, der har brug for en hurtig og nem forståelsesramme. Og selvom det er let at bortkaste de teoretiske modeller som verdensfjerne og forsimplede, så kan de bruges til at få struktur på tanker og idéer, når marketingstrategien skal fastlægges."

- Henrik Ørholst, Børsen

"Med andre ord serverer bogen et gennemarbejdet overblik, så du nemt kan finde frem til den eller de modeller, der er nyttige for dig. Det gør bogen overskuelig og let tilgængelig(...)

En af styrkerne er, at modellerne kan ses i forhold til hinanden, og adskillige steder er der trukket referencer til andre modeller, så man nemt kan se, hvordan de kan supplere hinanden. Samtidig er modellernes mangler og svagheder systematisk gennemgået, så brugeren får serveret en realistisk anvendelse. Alt i alt en velredigeret og nyttig håndbog, der med sit store overblik fungerer som et værktøj i sig selv."

- Mette Brøgger, hildebrandtbrandi.com


Køb for Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel

Gratis læseprøve

Du kan finde en kort læseprøve samt bogens indholdsfortegnelse her

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik